10 June 2016



entah perasaan apa yang aku nak ungkap.

kenal dah lama, ber-membe pun dah lama, tapi bila kita contact untuk beberapa hari, dan kau pergi semula. tak tipu. hati ni sayu gila. macam esok nak raya, tapi tak balik kampung sebab kerja. pergh feeling taknak kalah.

dulu aku tunggu kau habis belajar, bertahun. kali ini aku pula pergi, jauh.

atas sebab apa? tak ramai yang tahu.

ikut suami kah?
sambung degree kah?
belajar menjadi isteri mithali kah?

terpulang.

sampai masa, akan diberitahu umum.

semalam kita lepak as membe, eh kita memang membe pun lah. jiwa sepupu dan adik beradik tu tak hilang. dah macam apa mengembara ke suatu tempat ke suatu tempat.

kenangan sangat.

terimakasih membe sebab.

- gigih jalan ke sana sini sebab nak iftar sekali, untuk kedua terakhir kali mungkin. emm.
- teman aku berjalan ke masjid negara daripada masjid jamek konon dekat gila, padahal jauhbak hang.
- jalan 800m ke kiri, tetiba ternampak signboard dataran merdeka sebenarnya ke kanan.
- masuk ikut terowong, konon shortcut sampai masjid, rupanya fungsi terowong untuk menyeberang jalan.
- mengambil masa 1 jam untuk sampai destinasi, dengan sesatnya sebab segan nak bertanya cis kau punya hal.
- jumpa mama papa dan ya tetiba kau ter-speechless kahkahkah.
- dan ya, kitab tu tebal gila wei, berat lahai nak bawa naik flight.

dan harini, kau kembali ke tempat asal berjuang sebagai seorang pelajar. dan aku, hanya mampu senyum walaupun berat nak melepaskan. eceh. sendu sangat.

selitkan nama ku dalam doa mu.

tutup salam.









No comments:

Post a Comment