15 August 2013


Ya Allah,
sampai saat ini, aku tidak mampu meluahkan perasaan ku kepada kamu yang aku rindui,

boleh kah aku meluahkan di atas catatan ini?

buat kamu yang aku ingat selalu,

rinduku adalah lautan yang airnya tidak akan kekeringan walaupun kemarau melanda,

rinduku adalah waktu yang akan berdetik sepanjang zaman,

rinduku adalah mentari di kala siang dan bulan di kala malam yang akan setia memerhatimu,

rinduku adalah kesetiaan yang abadi.

akan ku menantimu walau seribu tahun lagi. namun semua ini tidak akan ku luahkan kepadamu. biarlah Allah yang menjadi saksi atas segala-galanya.

Ya Allah,
aku tak kuat. aku tak mampu untuk menahan diri daripada menangis.

" menangis bukan erti kita lemah. mudah mudahan dengan tertumpahnya airmata, 
akan tumbuh sebuah kematangan. "

" kita boleh melihat keindahan dunia ini tapi kita tak mampu untuk memilikinya, 
contohnya macam pelangi. dia cantik, indah. tapi kita tak mampu untuk mengapai dan memegangnya. "


No comments:

Post a Comment