09 January 2013

6.1.13 ♥


kita kenal tahun 2011. dan kini sudahpun menjelang tahun 2013. sudah lama kita mengenali hati budi. daripada tidak dikenali, bercinta, bermusuh dan akhirnya sahabat sehati sejiwa. serba sedikit kita sudahpun mengenali antara satu sama lain. 

kehidupan kita berbeza. kau dengan dhunia tahfiz kau. dan aku dengan dhunia kehidupan seorang perantau. eceh. tetapi kita dapat terima antara satu sama lain. ini sweet bukan? ihiks. plan untuk berjumpa itu ada. tapi aku tahu jika Allah katakan tidak, maka ia tidak akan terjadi. sesekali pun tidak. mungkin bukan masanya lagi. sabar. 

dipendekkan cerita, dengan izin Allah, Alhamdulillah kita bersua muka juga. plan y dibuat last minit. dan ya. berjumpa pun hanya beberapa minit. 

....

aku nampak kumpulan kau depan butik pakaian optimo. sumpah. masa tu aku rasa macam nak jumpa artis. hati aku berdegup kencang. apakah ini? 

kau nampak aku. kau panggil ' nenek! ' aku terdiam. aku duduk atas tangga, dan kau mula mendekati. kau memberi salam. dan ya bila aku pandang muka kau. aku rasa segan y teramat. dan. . muka kau sumpah lawak. tak dapat untuk aku jelaskan dengan perkataan. hanya hati y dapat menilai. 

kita teruskan perjalanan ke foodcourt. aku tunggu kau dan kawan kawan kau makan. tetiba aku pandang kau. tanpa rasa segan, 

me : wei. kau jangan lupa tarikh tu! 
he : tarikh apa eh? y mana? aku lupa, 
me : wei. burfday aku dha nak dekat. kau kena beli hadiah tau untuk aku!
he : perlu ke? taknak lha. 
me : okay fine! *merajuk* 
he : (gelak)

mungkin ini kali pertama dan kali terakhir aku dapat tengok gelak tawa kau dengan mata aku sendiri. mungkin. sedih? itu hanya mampu ku pendam sendiri. 

....

he : wei. kiteorang nak balik dha. 
me : kenapa nak cepat sangat?
he : nak solat asar jup. pastu gerak lowyat.
me : oh okay. (terpaksa senyum) kau kenapa buat muka? kau nak menangis ke?
he : hahaha. mana ada. aku selsema lha. (perli) 

.....

he : nah. ni untuk kau. (letak cadburry 175g atas meja makan)
me : (terkedu) wei. betul ke ni? 
he : eh. tak. tipu je. tu bungkusan je lebih. 
me : (dalam hati) Ya Allah. dia beli coklat fav aku, sayang kau wei! 

....

me : wei. aku nak jumpa kau kat sana tu. sorang sorang. (senyum kat kawan-ii dia) 
he : oh okay okay. jom korang. gerak.

....

me : kau jangan tengok benda ni. sampai kau balik. boleh? janji?
he : ye. aku pegang terus masuk poket. (mukacomel) *hulurtangan* 
me : (tersenyum) nah! 

....

dan sejuta ucapan terimakasih untuk ini. *terharu* 

|
|
|
|
|
V


balik je dari jumpa kau, aku terus beli frame ni. semata mata nak simpan pembungkus cadburry tanda ingatan aku pada kau. sweet kan? uhuks. 

aku harap kau simpan ' benda ' tu elok elok. aku harap kau sayang ' benda ' tu macam kau sayangkan seseorang. maaf kalau aku tak ada masa kau sedih dan ada masalah, mungkin ' benda ' tu pengganti aku. 

terimakasih untuk segalanya, dan maaf pada sesuatu. 

Assalamualaikum. 

No comments:

Post a Comment